Jemput Lawat Website Teknik Trade

Website Baru TeknikTrade.com

Memperkenalkan website terbaru sy iaitu tekniktrade.com . Berhijrah ke laman web yang lebih bersih dan berinformasi. Blog ni macam terlalu berserabut pulak dan susah nak manage susun aturnya. Jadi, sy create website baru dan beberapa entry dari blog ini akan di bawa bersama ke website tekniktrade.com . Jemput la lawat ya. Website akan sentiasa dikemaskini dengan perkongsian ilmu dan news yang berkaitan serta akan ditambahbaik dari semasa ke semasa.  Untuk blog content, terbahagi kepada 3 bahagian iaitu News (update terkini berita berkaitan dengan kaunter dan dunia saham), Stocks Pick & Analysis (dikumpulkan disini stocks pick oleh broker house sepanjang minggu dan juga analisis kaunter) dan Education (penulisan tentang teknik trade dan pembelajaran). Di website ini juga, para trader boleh subscribe video-video pembelajaran pelbagai topik teknik trade. Boleh ulang-ulang tonton hingga faham. Semoga bermanfaat. KLIK SINI untuk semua topik pembelajran dan pemantapan ilmu yang ada. Jemp

Accreditation

Accreditation

Jemput la follow tanda sokongan. Terima kasih.

Pantang Dalam Bersaham

Sebagai orang Malaysia amnya, dan orang Melayu khususnya, kita memang selalu dengar tentang pantang atau pantang larang dalam kehidupan seharian. Pantang atau pantang larang bermaksud sesuatu yang perlu dielakkan, sesuatu yang ditegah, sesuatu yang dilarang, sesuatu yang tidak boleh dan tidak sukai dan sesuatu yang tidak disukai. Biasanya ianya merujuk kepada "peraturan". Begitu juga didalam bersaham. Jom kita senaraikan apakah pantang didalam bersaham.

Jemput LIKE Facebook Page saya ya :
 

1) Pantang CDS hijau, emosi jadi kurang stabil. Berpeluh-peluh nak hold kaunter sbb takut harga jatuh semula. 

2) Pantang tekan buy, mesti elok je kaunter tu tengah galak mendaki naik tiba-tiba je mula turun

3) Pantang orang sebut or kompang kaunter, mesti nak tengok dan beli

4) Pantang tengok tapi tak masuk, dia punya jinak memang gerakan ikut teori buku..mencanak-canak dia naik. Padahal dah kaji siap trading plan bagai. Cuma gitu la, bila tengok je tapi tak masuk dia punya mendaki naik galak macam mabuk ketum.

5) Pantang candle merah, terus nak jual. Padahal belum bocor support or keluar sell signal. Mcm contoh dibawa ni, entry belian dah betul lepas tu candle doji, lepas doji candle merah. Terus emosi ketakutan itu muncul padahal belum ada lagi sell signal ataupun belum bocor support maka terus jual. Lepas jual tak tgk dah kaunter tu. Bila tgk semula, automatik keluar ayat "KALAULAH"..

 

6) Pantang harga laju naik, terus nak tekan buy. FOMO - fear of missing out. Tak kaji kaunter, takde trading plan, takde support & resistance. Tekan buy je terus. Sebab nanti rugi kalau naik lebih tinggi. Rupanya ngam beli dekat resistance. Elok matched buy, harga start turun. 

IKLAN. Dapatkan video - video pembelajaran teknik trade yang lengkap dari basic sehingga advanced. Pasti berbaloi untuk dipelajari. Boleh ulang - ulang tonton sehingga betul - betul faham.

7) Pantang bocor support, mesti nak adjust. Pantang bocor trendline mesti nak adjust jugak. Sebab wujudnya semangat pantang mengalah dalam diri. Sekali sekala kita perlu mengalah untuk kesudahan yang baik. Ego jangan tinggi sgt utk setiap perkara. Tiada teknik harapan dalam bersaham. 

8)  Pantang ada org sebut aras target, boleh ni pegi singgit, 80 sen confirm boleh sampai, RM2 itu pasti.. terus nak percaya dan tekan buy

9) Pantang CDS merah, terus muncul ketenangan abadi. "Takpe, hold je, nanti naik balik la tu'.. "Selagi tak jual tak kira rugi".. kata-kata pujukan didalam hati. 

10) Pantang sipu saham bateri post gambar selfie dkt fesbuk, mesti sibuk nak like dan share laju-laju. Eh, ini takde kena mengena. Hahaha..ni nak cukupkan 10 point je. Nanti ada point yg lebih relevan sy delete & tukar.

Ok la. Cukuplah senarai pantang-pantang dalam bersaham. Pantang = peraturan. Memang kebiasaannya peraturan untuk di langgar dan di abaikan. Kalau rajin nanti sy sambung lagi. Or kalau ada nak tambah boleh la senaraikan di ruangan komen. Untuk video belajar saham percuma, boleh tonton di Youtube channel sy ya : https://www.youtube.com/user/fizwan5809/videos

Boleh juga baca entry yang berkaitan dibawah ni ya:

Berminat Nak Trade Saham Tapi Macammana Nak Mula? 

Bagaimana Untuk Profit Selalu Dalam Trade Saham?

Kenapa Selalu Kerugian (Loss) Dalam Trade Saham?

Iklan, Jika berminat untuk pelajari Pakej Lengkap Belajar Analisis Teknikal, boleh klik pada image di bawah :


Ulasan

Entry Yang Menarik Perhatian Ramai

Kaunter Saham Berkaitan Emas / Gold di Bursa Malaysia

Fundamental Analysis : Kesan EPS Pada Pergerakan Harga Saham

Pengalaman Sukar dan Susahnya Berurusan Dengan RHB Bank

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Paling Banyak Dibaca

Penggunaan Time Frame Dalam Berdagang Saham

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh

Trade Saham FIFO dan Intraday

Penerangan dan Kajian Market Depth