Jemput Lawat Website Teknik Trade

Website Baru TeknikTrade.com

Memperkenalkan website terbaru sy iaitu tekniktrade.com . Berhijrah ke laman web yang lebih bersih dan berinformasi. Blog ni macam terlalu berserabut pulak dan susah nak manage susun aturnya. Jadi, sy create website baru dan beberapa entry dari blog ini akan di bawa bersama ke website tekniktrade.com . Jemput la lawat ya. Website akan sentiasa dikemaskini dengan perkongsian ilmu dan news yang berkaitan serta akan ditambahbaik dari semasa ke semasa.  Untuk blog content, terbahagi kepada 3 bahagian iaitu News (update terkini berita berkaitan dengan kaunter dan dunia saham), Stocks Pick & Analysis (dikumpulkan disini stocks pick oleh broker house sepanjang minggu dan juga analisis kaunter) dan Education (penulisan tentang teknik trade dan pembelajaran). Di website ini juga, para trader boleh subscribe video-video pembelajaran pelbagai topik teknik trade. Boleh ulang-ulang tonton hingga faham. Semoga bermanfaat. KLIK SINI untuk semua topik pembelajran dan pemantapan ilmu yang ada. Jemp

Accreditation

Accreditation

Jemput la follow tanda sokongan. Terima kasih.

Belajar Tentang Candlestick dan Chart Patterns

Jika anda berminat untuk memasuki dunia trading atau sudah mula berdagang saham atau platform trading yang lain, wajib untuk ketahui, pelajari dan mahirkan diri tentang Candlestick dan Chart Patterns. Anda perlu fahami tentang pembentukkan candlestick dan maksud disebalik setiap pattern candlestick yang terbentuk. Jadi, lebih mudah untuk meramal potensi arah tuju seterusnya. Begitu juga dengan Chart Pattern, jika dapat kenalpasti lebih awal pattern yang bakal terbentuk, mudah untuk menyusun stategi dan trading plan. Jadi, dapat maksimumkan profit dan minimumkan loss. Apa yang akan dipelajari dalam Video Pemantapan Ilmu Teknik Trade Dengan Candlestick dan juga Chart Pattern ini? Buat masa ini, ada pakej pembelajaran dengan harga diskaun. KLIK SINI untuk Subscribe.

 Video Pembelajaran dan Pemantapan Ilmu Teknik Trade Dengan Candlestick

Sebagai seorang trader, didalam membuat analisis chart dan melihat potensi gerakan kaunter, sangat penting untuk memahami maksud disebalik pembentukkan candlestick. Tiga jenis candlestick utama adalah candle bullish berwarna hijau, candle bearish berwarna merah dan candle doji. Candlestick pattern pula, adalah pattern yang terbentuk daripada kombinasi 2 candle stick sehingga 8 candlestick. Ada banyak jenis candlestick pattern. Cuma tak perlu untuk tahu kesemuanya. Ada jalan pintas yang sy kongsikan didalam video pembelajaran. Seterusnya, candlestick juga dapat menunjukkan potensi reversal dan continuation. Jadi memang sangat perlu untuk mempelajari dan memahami teknik trade dengan candlestick. Supaya mata lebih terang untuk melihat potensi gerakan chart semasa.

Video Pembelajaran dan Pemantapan Ilmu Teknik Trade Dengan Chart Pattern

Setiap chart akan membentuk pattern - pattern tertentu yang akan mempengaruhi gerakan yang seterusnya. Ada kaunter yang kita dapat lihat dengan mudah potensi pembentukkan chart pattern dan ada kaunter yang agak sukar untuk lihat pattern yang bakal terbentuk. Jadi, seeloknya elakkan kaunter yang chart patternnya tidak menentu dan sukar untuk dijangka. Terdapat dua jenis chart pattern utama iaitu reversal pattern dan juga continuation pattern. Daripada chart pattern kita dapat rancang strategi trading kita dimana setiap chart pattern ada aras penentu hala tuju (breakout area) dan juga aras target. Jadi, lebih mudah untuk swing dan hold kaunter selagi didalam range trading. Banyak boleh belajar tentang Teknik Trade dengan Chart Pattern didalam video pembelajaran dan pemantapan ilmu ini.

Apa itu Private Telegram Channel "Ichivergence Member" dan Kelebihan Menyertai Channel ini?

Private telegram channel "Ichivergence Member" adalah telegram channel dua hala yang disediakan khas kepada semua yang subscribe video, buka akan cds dan juga sertai kelas yang dianjurkan oleh sy. Selain itu, jika tidak memenuhi tiga kriteria yg dinyatakan tadi, boleh juga register membership untuk menyertai telegram channel ini. KLIK SINI jika berminat untuk register. Didalam channel ini akan dikongsikan news-news terkini beserta chart, jadi lebih mudah untuk fahami pengaruh news kepada gerakan chart. Selain itu, dari semasa ke semasa akan ada perkongsian ilmu - ilmu dan tips - tips dalam trading saham. Jadi, sangat sesuai dan bermanfaat kepada semua rakan - rakan didunia trading saham. Oleh sebab channel dua hala, jadi jika ada sebarang soalan atau ada chart yang hendak dibawa berbincang dan untuk sy cuba komen, juga boleh dibincangkan bersama di channel ini.

Memang sangat berbaloi dan bermanfaat untuk subscribe video pakej pembelajaran dan pemantapan ilmu Teknik Trade Dengan Candlestick Patterns dan Teknik Trade Dengan Chart Patterns. Klik button subscibe di bawah untuk mendaftar.





Ulasan

Entry Yang Menarik Perhatian Ramai

Kaunter Saham Berkaitan Emas / Gold di Bursa Malaysia

Fundamental Analysis : Kesan EPS Pada Pergerakan Harga Saham

Pengalaman Sukar dan Susahnya Berurusan Dengan RHB Bank

Penerangan dan Kajian Market Depth

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Paling Banyak Dibaca

Penggunaan Time Frame Dalam Berdagang Saham

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh

Trade Saham FIFO dan Intraday

Penerangan dan Kajian Market Depth