Jemput Lawat Website Teknik Trade

Website Baru TeknikTrade.com

Memperkenalkan website terbaru sy iaitu tekniktrade.com . Berhijrah ke laman web yang lebih bersih dan berinformasi. Blog ni macam terlalu berserabut pulak dan susah nak manage susun aturnya. Jadi, sy create website baru dan beberapa entry dari blog ini akan di bawa bersama ke website tekniktrade.com . Jemput la lawat ya. Website akan sentiasa dikemaskini dengan perkongsian ilmu dan news yang berkaitan serta akan ditambahbaik dari semasa ke semasa.  Untuk blog content, terbahagi kepada 3 bahagian iaitu News (update terkini berita berkaitan dengan kaunter dan dunia saham), Stocks Pick & Analysis (dikumpulkan disini stocks pick oleh broker house sepanjang minggu dan juga analisis kaunter) dan Education (penulisan tentang teknik trade dan pembelajaran). Di website ini juga, para trader boleh subscribe video-video pembelajaran pelbagai topik teknik trade. Boleh ulang-ulang tonton hingga faham. Semoga bermanfaat. KLIK SINI untuk semua topik pembelajran dan pemantapan ilmu yang ada. Jemp

Accreditation

Accreditation

Jemput la follow tanda sokongan. Terima kasih.

Kelas Saham Analisis Teknikal Anjuran TeknikTrade.com

Bagi yang sedang mencari kelas saham untuk pelajari tentang teknik trade dan memantapkan ilmu trading, boleh sertai kelas saham analisis teknikal anjuran TeknikTrade.com. Setiap penyertaan kelas akan terima video pembelajaran untuk diulang tonton. Selain itu, akan terima access untuk sertai private telegram channel "Ichivergence Member". Banyak yang boleh dipelajari di channel ini dari semasa ke semasa. Berikut adalah senarai kelas yang available buat masa ini. Jika ada tambahan, nanti sy akan tambah dari semasa ke semasa. 


 1) KELAS PEMBELAJARAN DAN PEMANTAPAN ILMU TEKNIK TRADE DENGAN FIBONACCI

Belajar tentang penggunaan fibonacci retracement dan juga fibonacci extension. Fibonacci retracement digunakan untuk meramal aras-aras sambutan, sejauh mana harga akan turun membuat retracement. Tunggu munculnya bullish reversal candle di aras-aras fibonacci dan boleh la cari entry terbaik. Aras-aras fibonacci juga boleh dijadikan sebagai aras sokongan dan rintangan semasa. Apabila harga breakout aras tertinggi sepanjang zaman (all time high, ATH). kita boleh gunakan fibonacci extension untuk meramal aras target yang seterusnya.  Jika berminat untuk sertai kelas Fibonacci, boleh KLIK SINI atau klik pada image di bawah ya. 

Maklumat kelas :  Untuk masa sekarang, belum ada tarikh untuk kelas yang seterusnya. Tapi, boleh dapatkan rakaman kelas terdahulu dengan KLIK DISINI,


2. KELAS PEMBELAJARAN DAN PEMANTAPAN ILMU TEKNIK TRADE DENGAN SETUP ICHIVERGENCE

Setup Ichivergence adalah setup gerakan kaunter sebelum membuat kenaikkan dan setup kaunter sebelum membuat terjunan. Jadi, boleh entry di tapak dekat dengan support dan boleh tau bila waktu paling sesuai untuk sell / secure profit. Setup low risk high reward. Dua komponen utama adalah indicator Ichimoku Cloud dan divergence (indicator MACD dan RSI). Dibantu oleh indicator EMA dan juga chart pattern. Maka terhasilkan Setup Ichivergence. Sangat berbaloi dan bermanfaat untuk dipelajari. Ada banyak ilmu trade yang dapat dipelajari dalam satu masa. Konsep pembelajaran adalah seperti berikut: 

1) Selepas mendaftar, akan terima 4 video pembelajaran dan 1 video rakaman kelas Setup Ichivergence.

2) Akan mendapat access untuk Ichivergence Learning Channel. Pengumpulan kajian - kajian analisis chart terdahulu yang mempunyai setup gerakan ichivergence. 

3) Akan mendapat access untuk sertai Private Telegram Channel "Ichivergence Member". Banyak boleh belajar dalam channel ni. Tiada expired date. 

Buat masa ini, tiada tarikh untuk kelas yang seterusnya. Akan tetapi, boleh daftar untuk pembelajaran video Setup Ichivergence. Akan terima 5 video. Jadi sangat berbaloi dan banyak yang boleh dipelajari. 

KLIK SINI untuk dapatkan access video pembelajaran dan pemantapan ilmu Setup Ichivergence


3) Kelas SETUP KETENANGAN

Kelas Pembelajaran dan Pemantapan ilmu teknik trade Setup Ketenangan memfokuskan kepada teknik trade dengan kajian dan analisis kaunter yang sistematik dan memberikan hasil trading yang menguntungkan. Pelajari tentang penggunaan beberapa indicator dari asas pengenalan sehingga teknik penggunaan yang sangat advanced. Teknik-teknik yang dikongsikan berpandukan kepada setup low risk high reward. Entry dekat dengan tapak (aras support) dan jauh dengan puncak (aras rintangan). Jadi, emosi akan lebih tenang. Pelajari juga bagaimana teknik untuk hold / swing kaunter dan bila perlu exit. Selepas mendaftar akan terima banyak video pembelajaran dan akan mendapat access untuk sertai group support telegram dua hala yang tidak ada expired date. Jadi, boleh berbincang, mantapkan ilmu, banyak kajian chart dan kaunter dari semasa ke semasa dan boleh sertai kelas-kelas anjuran Tekniktrade.com yang lain secara percuma atau dengan harga diskaun +- 50%. Selain itu dari semasa ke semasa akan ada kelas revision, kelas kajian kaunter dan juga sesi Live Trade untuk mantapkan lagi ilmu yang dipelajari. Kelas ini diadakan secara online di platform Zoom Webinar dan juga secara offline di Bandar Baru Bangi, Selangor. Jadi, bagi yang berkelapangan dan berkesempatan, boleh la join kelas fizikal di Bandar Bari Bangi. Boleh bersemuka dan belajar secara face to face. Selain itu, akan ada aktivi-aktiviti untuk merapatkan ukhuwah dan hubungan sesasa ahli group Setup Ketenangan seperti sesi Teh Tarik Session, Sesi Berbuka Puasa, Rumah Terbuka Hari Raya dan sebagainya (dalam perancangan). Konsep kekeluargaan didalam misi mencari rezeki didunia trading Saham. KLIK SINI atau klik pada image untuk mendaftar kelas Setup Ketenangan ini ya. Insya Allah sangat berbaloi dan misi pertama cover duit yuran dengan keuntungan awal seterusnya dari semasa ke semasa ambil kembali modal kerugian yang dipinjamkan kepada bursa selama ini. 

 

 4) Sesi Personal Coaching Belajar Trade Saham dan Sesi Kenalpasti Masalah dan Perbaiki Teknik Trade Saham

Jika anda berminat untuk belajar secara one to one dan bersemuka, boleh daftar sesi Personal Coaching yang dianjurkan oleh TeknikTrade.com. Terdapat dua pilihan untuk sesi personal coaching iaitu belajar trade saham (untuk yang baru nak mula trade atau yang telah mula trade tapi ingin menambah dan mantapkan ilmu) dan juga sesi kenalpasi masalah trading semasa, mengapa selalu rugi dan jarang boleh profit. Selepas kenalpasti, perbaiki teknik trade dengan bantuan dan pemantauan oleh coach dari TeknikTrade.com. Maklumat lanjut dan pendaftaran sesi personal coaching, boleh klik pada link ini ya: 

https://www.tekniktrade.com/personal-coaching-belajar-trade-saham/


Selain daripada kelas di atas, untuk pembelajaran dan pemantapan ilmu teknik trade saham, anda juga boleh subscribe video-video pembelajaran di laman web TeknikTrade.com. Penerangan yang lengkap dan mudah difahami. Boleh diulang-ulang tonton hingga betul-betul faham. Klik pada image di bawah untuk senarai video - video pembelajaran yang available :


Ulasan

Entry Yang Menarik Perhatian Ramai

Kaunter Saham Berkaitan Emas / Gold di Bursa Malaysia

Fundamental Analysis : Kesan EPS Pada Pergerakan Harga Saham

Pengalaman Sukar dan Susahnya Berurusan Dengan RHB Bank

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Paling Banyak Dibaca

Penggunaan Time Frame Dalam Berdagang Saham

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh

Trade Saham FIFO dan Intraday

Penerangan dan Kajian Market Depth