Jemput Lawat Website Teknik Trade

Website Baru TeknikTrade.com

Memperkenalkan website terbaru sy iaitu tekniktrade.com . Berhijrah ke laman web yang lebih bersih dan berinformasi. Blog ni macam terlalu berserabut pulak dan susah nak manage susun aturnya. Jadi, sy create website baru dan beberapa entry dari blog ini akan di bawa bersama ke website tekniktrade.com . Jemput la lawat ya. Website akan sentiasa dikemaskini dengan perkongsian ilmu dan news yang berkaitan serta akan ditambahbaik dari semasa ke semasa.  Untuk blog content, terbahagi kepada 3 bahagian iaitu News (update terkini berita berkaitan dengan kaunter dan dunia saham), Stocks Pick & Analysis (dikumpulkan disini stocks pick oleh broker house sepanjang minggu dan juga analisis kaunter) dan Education (penulisan tentang teknik trade dan pembelajaran). Di website ini juga, para trader boleh subscribe video-video pembelajaran pelbagai topik teknik trade. Boleh ulang-ulang tonton hingga faham. Semoga bermanfaat. KLIK SINI untuk semua topik pembelajran dan pemantapan ilmu yang ada. Jemp

Accreditation

Accreditation

Jemput la follow tanda sokongan. Terima kasih.

Teknik Trade Saukkan Di Dasar

Menarik kalau dapat faham dan mahirkan diri dengan saukkan didasar sebab ENTRY (buy area) biasanya DEKAT dengan SUPPORT dan JAUH dengan RESISTANCE. Low Risk High Reward. Yang penting kena tau adakah dasar / lantai cukup kuat untuk membuat pantulan. So, macammana nak tau? kena analisis SETUP di time frame yang lebih kecil iaitu di TF30mnt / TF1jam. Kemudian, siapkan trading plan. Setiap kali nak beli sesuatu kaunter saham, wajib ada trading plan. Jangan main terjah je. Nanti kemurungan di bucu katil.
 
Contoh saukkan didasar. Modal tak banyak tapi lumayan keuntungannya. Dapat 4 angka jugak. Lepas la nak buat bayar loan rumah atau kereta. Minat nak belajar teknik SETUP saukkan di dasar yang mudah dan meyakinkan? Maklumat lanjut dan pendaftaran boleh KLIK SINI

Jemput LIKE Facebook Page saya ya :
 

Kemudian, bila kaunter dah naik, layan je la (hold) sampai keluar sell signal di puncak. Biasanya dekat-dekat nak sampai puncak nanti volume akan makin banyak sbb ramai yang baru minat nak start beli. Broker pun baru nak petik kaunter utk stock pick (buy call). Tenang je la utk mereka yang sauk di tapak, masa org sibuk nak beli, kita sibuk tunggu matched q sell. TPku EPmu... atau dalam ayat yg lebih panjang, Take Profit area ku, Entry Price area mu 😅🤭 sebab tu selalu sangkut di puncak, entry dah jauh dengan tapak, dekat dengan resistance.. high risk low reward.. Dalam trade saham ni, tak perlu nak berimpian jadi kaya. Tiap-tiap bulan, dapat profit lepas nak bayar loan rumah, loan kereta & beli barang dapur cukup la. Syukur. Dapat lebih itu rezeki. 
 
IKLAN. Dapatkan video - video pembelajaran teknik trade yang lengkap dari basic sehingga advanced. Pasti berbaloi untuk dipelajari. Boleh ulang - ulang tonton sehingga betul - betul faham.
 
 
So, macammana nak tau sesuatu kaunter tu dah sampai dasar? Jangan salah faham dengan mengandaikan saukkan didasarnya untuk kaunter downtrend tapi terpakai untuk semua trend termasuklah sideway dan juga uptrend. Sebab kaunter saham ni gerakannya zig zag, kalau kita dapat entry bila dah sampai aras sambutan dan pantulan, memang sangat menguntungkan. Jadi, dekat mana dasarnya tu. Kalau kaunter downtrend, secara pemerhatian kasar, kita dapat lihat kaunter tu sudah berhenti membuat penurunan dan mula bergerak mendatar. Tips paling mudah nak lihat kekuatan kaunter yang dah gerak mendatar ni, guna EMA20. Bila candle dah cross up EMA20, itu adalah satu tanda kekuatan menaik dan jadikan EMA20 sebagai aras support. 
 
Untuk kaunter uptrend, dekat mana aras sambutan? ada banyak aras sambutan cuma biasa digunakan adalah sambutan di middle Bollinger Band, EMA50, EMA200, trendline dan juga aras RBS (resistance become support) yang terdahulu. 

Contoh sambutan di Mid BB dan EMA50. Seterusnya, apa terjadi pada gerakan kaunter di atas ni?

Jauh dah gerakannya. Ada 2 peluang untuk saukkan dasar di middle BB.

Minat nak belajar teknik SETUP saukkan di dasar yang mudah dan meyakinkan? Trade dengan ketenangan. Low risk high reward, KLIK LINK ini untuk maklumat lanjut tentang kelas dan pendaftaran.

Ulasan

Entry Yang Menarik Perhatian Ramai

Kaunter Saham Berkaitan Emas / Gold di Bursa Malaysia

Fundamental Analysis : Kesan EPS Pada Pergerakan Harga Saham

Pengalaman Sukar dan Susahnya Berurusan Dengan RHB Bank

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Paling Banyak Dibaca

Penggunaan Time Frame Dalam Berdagang Saham

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh

Trade Saham FIFO dan Intraday

Penerangan dan Kajian Market Depth