Jemput Lawat Website Teknik Trade

Website Baru TeknikTrade.com

Memperkenalkan website terbaru sy iaitu tekniktrade.com . Berhijrah ke laman web yang lebih bersih dan berinformasi. Blog ni macam terlalu berserabut pulak dan susah nak manage susun aturnya. Jadi, sy create website baru dan beberapa entry dari blog ini akan di bawa bersama ke website tekniktrade.com . Jemput la lawat ya. Website akan sentiasa dikemaskini dengan perkongsian ilmu dan news yang berkaitan serta akan ditambahbaik dari semasa ke semasa.  Untuk blog content, terbahagi kepada 3 bahagian iaitu News (update terkini berita berkaitan dengan kaunter dan dunia saham), Stocks Pick & Analysis (dikumpulkan disini stocks pick oleh broker house sepanjang minggu dan juga analisis kaunter) dan Education (penulisan tentang teknik trade dan pembelajaran). Di website ini juga, para trader boleh subscribe video-video pembelajaran pelbagai topik teknik trade. Boleh ulang-ulang tonton hingga faham. Semoga bermanfaat. KLIK SINI untuk semua topik pembelajran dan pemantapan ilmu yang ada. Jemp

Accreditation

Accreditation

Jemput la follow tanda sokongan. Terima kasih.

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh

Teknik Setup Garisan Support dan Resistance SnR Yang Power dan Ngam-Ngam Sentuh. Ya, panjang pulak tajuk pada kali ni. Macam mana tu nak setup garisan support dan resistance yang sangat power , tepat dan ngam-ngam sampai je samada aras sokongan dan aras sambutan ataupun aras resistance? Kalau selalu follow sy di Facebook Page atau selalu baca kajian dan analisis kaunter saham yang sy tulis di blog, biasanya garisan SnR memang kena je. Ngam2 sentuh. Sebagai contoh, sy pernah share aras SnR untuk kaunter minyak Brent (UKOIL) pada 14 Feb 2022 yang lalu. Mari kita lihat perbandingan chart pada 14 Feb 2022 dan juga 28 Feb 2022.

Jemput LIKE Facebook Page saya ya :
 

Chart atas adalah chart pada 14 Feb 2022, manakala bawah adalah chart 28 Feb 2022 (setakat pkl 10.40malam). Masa 14 Feb tu, ngam-ngam sampai garisan aras resistance yang sy lukis dan ada 2 jangkaan, kalau pecah aras 95.82, akan naik menguji aras 100.55, tapi kalau reject akan kembali menguji aras RBS. Ngam-ngam je dia reject dan rebounce aras RBS di 91.08. Pusing dan sambung naik menguji garisan-garisan resistance di atas. Jika dilihat pada chart, ngam dia reject aras R 103.85 dan kembali ke bawah aras USD100. Power kan kalau tau cara nak setup aras SnR macam ni?

Penulisan review di Facebook Page sy pada 14 Feb 2022. Boleh baca sama tak dengan gerakan selepas itu hingga ke hari ni.

Menarik kan? Ngam-ngam je. Memang mudah nak trade mcm ni. News sebagai catalist. Tapi, chart sudah siap dilukis. Kalau Bitcoin punya chart pun sama. Ngam-ngam je. So, teknik setup garisan SnR yang tepat ni bukan hanya terpakai pada kaunter saham, tapi untuk platform lain seperti Oil, Kripto, Fcpo dan Forex pun sama je tekniknya. 

IKLAN. Dapatkan video - video pembelajaran teknik trade yang lengkap dari basic sehingga advanced. Pasti berbaloi untuk dipelajari. Boleh ulang - ulang tonton sehingga betul - betul faham.

Kat bawah ni review dan chart BTCUSD pada 5 Feb 2022. 

Chart BTCUSD berserta garisan SnR pada 5 Feb 2022

Chart terkini BTCUSD pada 28 Feb 2022 setakat pkl 10.56pm. Ngam-ngam sentuh je line kan?

Memang menarik dan akan rasa mudah nak trade kalau macam ni kan? So, mcm mana nak dapatkan aras-aras SnR yang tepat mcm ni?Boleh dapatkan video pembelajaran dan pemantapan ilmu di bawah ini. Menggaris SnR dengan pantas dan tepat. Selain itu, pelajari tentang Reference Candle (pengaruh bull dan bear dalam gerakan chart semasa) dan juga pelajari tentang Aras Penentu Halatuju. Selain itu, dapatkan video percuma yang bertajuk "Teknik Scan Kaunter, Setup Trading Plan,  Kiraan Risk Reward Ratio dan Money Management"


Iklan, Jika berminat untuk pelajari Pakej Lengkap Belajar Analisis Teknikal, boleh klik pada image di bawah :


Ulasan

Entry Yang Menarik Perhatian Ramai

Kaunter Saham Berkaitan Emas / Gold di Bursa Malaysia

Fundamental Analysis : Kesan EPS Pada Pergerakan Harga Saham

Pengalaman Sukar dan Susahnya Berurusan Dengan RHB Bank

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Paling Banyak Dibaca

Penggunaan Time Frame Dalam Berdagang Saham

Kelebihan Akaun CDS UOB dan Cara Nak Buka Akaun

Mudahnya Trade Dengan Fibonacci Retracement

Trade Saham FIFO dan Intraday

Penerangan dan Kajian Market Depth